Wednesday 1 February 2012

Tazkirah

Assalammualaikum semua.. Actually, fira just nak share hadis nabi n kata-kata nasihat Luqman al-Hakim yang really meaningful n best.. sempena maulidur rasul 12 Rabiulawal 1433 bersamaan 5 february 2012. 



Luqman al-Hakim:
"Wahai anakku, hendaklah kamu ingat kebaikan orang dan lupa kejahatan orang. Dan hendaklah kamu lupa kebaikan kamu terhadap orang dan ingatlah kejahatan yang kamu lakukan kepada orang." 

Rasulullah SAW bersabda yg bermaksud:
“Wahai sekalian manusia yang beriman dengan lidahnya, (namun) belum masuk iman ke dalam hatinya. Janganlah engkau sekalian mengumpat orang-orang Islam dan jangan membuka aib mereka, (kerana) sesungguhnya orang yang membuka aib saudaranya yang muslim, maka Allah akan membuka aibnya. Dan siapa yang aibnya dibuka Allah, maka Dia akan membukanya sekalipun di dalam rumahnya.” (HR. Muslim, Abu Daud dan at-Tirmidzi)

So from now, kita jgn ingat keburukan owang kat kita. Just remember kebaikan dia je ek, kawan2. hehhe even dia wat jahat mcm mane pun kat kita just be cool n calm..n wat muke mcm kartoon kat bawah nie alwiz happy n ceria (^-^) kan dah comei...so jom kite practise wat muke mcm cartoon nie for sure awek muda n comei mcm fira kan heheh (mode perasan...wink..wink.. ) 


3 comments:

  1. ape kate fira buat muka comei macam katun tu, then post. lg best kot. he2

    ReplyDelete
  2. hye hye..kak fira ada blog eh..visit2 la saya..tentu kenal kite hohoo :P

    ReplyDelete
  3. wah mmg kenal sangat2 hehehe orait2 dah follow pun hehhe =D

    ReplyDelete